اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه

شگردهای رسانه‌ای در علوم شناختی| تکنیک 85: خشاب پر، هدفگیری نامطمئن

تکنیک خشاب پر و هدف گیری نامطمئن جزو بدترین قابلیت های یک رسانه است چون تمامی ابزارهای رسانه مانند داده، فکت، محور، تحلیل، تجزیه و تسلط موجود است یعنی خشاب پر است و همه چیز در جامعه هدف آماده است.

شگردهای رسانه‌ای در علوم شناختی| تکنیک 85: خشاب پر، هدفگیری نامطمئن

خبرگزاری فارس- گروه رسانه: علیرضا داودی کارشناس‌ ارشد رسانه و علوم شناختی در گفت وگو با فارس، ضمن تشریح کارکرد رسانه‌ های فارسی زبان بیگانه درخصوص تکنیک ”خشاب پر، هدفگیری نامطمئن“ گفت: تکنیک خشاب پر و هدف گیری نامطمئن جزو بدترین قابلیت های یک رسانه است چون  تمامی ابزارهای رسانه مانند داده، فکت، محور، تحلیل، تجزیه و تسلط موجود است یعنی خشاب پر است، پس داده مسلح تسلط محیطی را ایجاد کرده و همه چیز در جامعه هدف آماده است.

وی افزود: اما نکته بر سر چیست؟ این است که رسانه در زمان عملیات دچار چهار حالت می شود ۱- اعوجاج در دریافت یا در درک صحت اطلاعات ۲- بهم ریختگی استراتژیکی یا تاکتیکی یا تکنیکی ۳- وارد شدن متغیرهای جدید غیرقابل پیش بینی که نیازمند زمان برای اقدام جدید آن است ۴- بهم ریختگی درون محیطی هر کدام از رسانه ها در محیط ، کشور و ژئوپلتیک خودشان.

داودی گفت: به این علل برغم اینکه تسلط بر داده وجود دارد اما شناخت هدف برای اجرای عملیات بر آن نامطمئن می شود بنابراین از اینجا به بعد رسانه دچار نوعی پاردوکس می شود ، که یا از زمان سوژه عبور می کند ، یا براساس گزاره هایی که در جریان هدف ، قرار است با اجرای تکنیک مترصد انجام تغییرات در آن  کشور می باشند و آن گزاره ها عملا در آن لحظه یا لحظه پسین آن اعتبار ندارند پس خشاب پر هدف‌گیری نامطمئن با این فرم شکل می گیرد.

شگردهای رسانه ‌های بیگانه برای تغییر ذهن مخاطب فارسی زبان هر روز بیشتر می ‌شود، شناختن و درک این جنگ شناختی قسمتی از سواد رسانه‌ای مورد نیاز امروز ایران‌مان است. بنابراین رسانه ‌ها تلاش می کنند مطابق اهدافی که دارند در این فرآیند دخالت کنند. ایجاد، تغییر یا تقویت باورها، از کارکردهای رسانه ها در همراه سازی مخاطبان است.

مجموعه برنامه کوتاه ”روایت رنگ‌ها“  روایتی از تکنیک ‌های جنگ شناختی است که در شبکه رادیوییِ رادیو گفت و گو تولید و پخش می شود.

تکنیک ‌های رسانه‌ ای در دنیای امروز وارد فضای علوم شناختی شده است از این رو رادیو گفت و گو مجموعه برنامه‌ای ۹۰ قسمتی برای آشنایی مخاطبان با این تکنیک‌ ها را تدارک دیده است.

”روایت رنگ‌ها“ نام این مجموعه برنامه‌ی تخصصی در حوزه علوم شناختی با محوریت شگردهای رسانه‌ای در انحراف افکار عمومی است که ماموریت این شبکه، در جریان ‌سازی موثر بر نخبگان و کنشگران جامعه ایرانی را محقق کرده است.

این مجموعه برنامه که در قالب ساختارهای نوین طراحی و تولید شده، در هر قسمت و در گفت و گو با دکتر علیرضا داودی کارشناس مسائل رسانه و متخصص علوم شناختی، با رویکردی تخصصی و تحلیلی و با مصداق‌های عینی به افشای تکنیک‌ های رسانه‌ های بیگانه و معاند در جهت تخریب ذهن مرم ایران می پردازد.

روایت رنگ‌ها هر روز ساعت ۱۱:۵۵ دقیقه از رادیو گفت و گو موج اف ام ردیف ۱۰۳.۵ مگاهرتز تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول